Játékosaink az elmúlt 24 órában 37297 kvízt fejtettek, 106 labirintust jártak be és 1500 mérkőzést játszottak egymással.
Csatlakozz te is ehhez a közösséghez!

 

Klánok

Klánok - Információk, szabályok, gyakran ismételt kérdések

Miért jó csatlakozni egy klánhoz?


A klánok lehetővé teszik a játékosok számára, hogy specializálódjanak valamilyen irányba. Attól függően, hogy milyen tulajdonságúként képzeled el a karaktered, választhatsz, hogy melyik közösséghez tartozzon: ezek alapján lehet pl. álmodozó, maffiózó, versengő, kuruzsló, kufár, ezermester vagy a kár nagy utazó is. (A klánok teljes listáját lejjebb találod, ez a felsorolás csupán néhányat említett a választható szövetségek közül.) Minden klánnak megvannak a maga speciális képességei, amik a tagoknak járnak bizonyos idő után. A tagok tudnak kártyákat kérni egymástól. Klánpontokért kártyákat lehet vásárolni a klántól.


Hogyan lehet csatlakozni?


Ha találkozol egy kalandorral (nem játékos karakter) és megtörténik a szokásos interakció, felajánlja neked, hogy csatlakozz az ő klánjához. Ezt természetesen csak akkor teheted meg, ha nem vagy még egy másik klán tagja.

Előfordulhat, hogy egy kalandor azt mondja neked, épp nincs tagfelvétel az általa alapított klánba. Ez akkor eshet meg, ha az adott klánba már annyi játékos tartozik, hogy az több mint az egyenletes eloszlás esetén kalkulált létszám duplája. Pl. ha 20 klán lenne játékban, 5% lenne az átlagos létszám egy klánban, de ha a játékosok 10%-a már ennek a tagja, a klán ideiglenesen nem fogad új jelentkezőket, míg a számok meg nem változnak.


Klánpontok


Klánpontjaidat ezzel a színnel jelöljük: 1, illetve így hivatkozunk rájuk egy kártya vagy képesség leírásában is.


Ha tagja vagy egy klánnak, lehetőséged nyílik klánpontok szerzésére. Ehhez a megadott öt kártya közül kell beadnod egyet vagy többet a klán kincstárába. A kártyák a klánra jellemző kártyák (témailag valahogyan kötődik hozzájuk, vagy épp azt testesítik meg, ami ellen a klán harcolni szándékozik). 10 különböző kártya közül mindig ötöt látsz és azt is feltüntetjük, hányra van még belőle a klánodnak szüksége. Ha valaki beadja az utolsó szükséges kártyát, egy új kerül a helyére, melyből újabb 10-et be lehet adni. Minden beadott kártya 1 klánpontot ér. Ha klánpontjaid száma 10 vagy több, ezen a módon nem szerezhetsz újabbat.


Ha már összegyűlt valamennyi klánpontod, vásárolhatsz belőlük a klán készletéből. Itt 5 olyan kártyát látsz, ami épp "eladó", s ha valamelyik kifogy, akkor egy új kártya kerül a helyére. Ezek a kártyák a klánhoz tematikusan kötődnek. A Versengők tagjai pl. Nem adom fel, Inkább a csata, Fogadjunk! és még más a versengéshez kapcsolatos kártyákat találhatnak itt. A megvásárolandó kártya ára először 1 klánpont, de ha ugyanazon a naptári napon újra vásárolnál, már 2 lesz, a harmadik 3 és így tovább. Lehet érdemes vásárlásaidat több napra elosztani, de ha van klánpontod, vásárolj nyugodtan!

Van egy speciális kártya, melyből minden klántag kap egyet ingyen minden nap, a neve Klánkocka. Ezt felhasználva értékes nyeremények részese lehetsz.


Kártyaküldés klánon belül


Ha szükséged van egy kártyára, amiből épp nincs nálad, segítséget kérhetsz a klánod többi tagjától. Csak olyan kártyát kérhetsz, ami kincsesládából szerezhető és nehézségi szinteden elérhető. A kérés 2 klánpontba kerül, de bármikor visszavonhatod. Ha egy naptári napon már kértél egyet és azt meg is kaptad valamelyik társadtól, a következő kérés ára 4, majd 6 és így tovább, egyre drágább lesz.

A segítségnyújtás, azaz más játékosok kérésének teljesítése szintén klánpontba kerül. Egy naptári napon belül az első így elküldött kártya 1 klánpontba kerül, majd mindig eggyel drágul. Előfordulhat, hogy jobban kifizetődik megvárni az éjfélt és következő nap kérni vagy segítséget nyújtani, mint aznap drágábbért.

Nem nyújthatsz egy naptári napon ugyanannak a játékosnak kétszer segítséget.


Klánképességek


Az egyes klánokhoz három egyedi képesség kötődik. Ezek a klánhoz csatlakozás után bizonyos idővel válnak elérhetővé. Az első használatához 24 óra, a másodikhoz 7 nap, a harmadikhoz pedig 30 napra van szükség. A Labirintus oldalon mindig értesítünk, ha megkapsz egy ilyen képességet.


Klánszabályok, költségek


A klánhoz tartozáshoz, illetve a képességek és klánkártyák jelentette előny élvezésének azonban költsége is van. Ha egy klán tagja vagy, minden alkalommal, amikor aranyat szerzel, annak 10%-a (lefelé kerekítve) automatikusan a klánkincstárba megy. Ha a szerzett arany 10 aranynál kevesebb, abból nem kell a klánnak fizetned.

A kalandoroknak kölcsönadott arany visszaszerzése, illetve a műtárgy eladás kivételt képez a számításokban. Ugyanis ilyenkor csak a haszon 10%-át kell a klánba fizetni hozzájárulásként.

Ha 5 napon keresztül nem jutsz annyi aranyhoz, hogy klánod kincstára is gyarapodhasson ezáltal, üzenetet kapsz a labirintus felett, hogy fizess 1 aranyat a klántagságod megtartásáért. Ha nem fizetsz és már összesen 7 nap eltelt az utolsó fizetés óta, egy fizetési felszólítást kapsz: ha nem fizeted be azonnal a meglévő aranyaid 10%-át (de legalább 1 aranyat, felfelé kerekítve), nem tarthatod meg a klántagságod. Ha egyetlen aranyad sincs ebben a pillanatban, kénytelen leszel elhagyni a klánt. Amennyiben 2 hét elteltével sem rendezed a tartozásod (pl. mert nem lépsz be a Kvízlabirintus játékba), a klánból automatikusan kilépsz.

A befizetett arany egy költség, jelenleg annak nincs jelentősége, hogy a klánkincstárban mennyi arany gyűlik össze, bár létezik kártya, amivel ehhez hozzá lehet jutni.


Klánellenség

Minden klánnak megvan a maga ellensége. Legyőzéséhez összefogásra van szükség, de értékes jutalom jár. Erről bővebben itt olvashatsz: óriások.


Klánchat

Lehetőséged van beszélgetni más klántagokkal a klánchaten. Itt azt is láthatod, ha valaki csatlakozik a klánhoz vagy kilép a klánból. A más játékosok által írt üzenetekről értesítést is kapsz az értesítő ikonok közt. A chatoldalon maximum az utolsó 100 elküldött üzenet látszik.


Kilépés a klánból


Ha meggondolnád magad, a klánból bármikor kiléphetsz. Ekkor elveszíted a meglévő klánpontjaidat, nem használhatod többé a klán képességeit, valamint 24 órán belül nem kaphatsz új klánhoz csatlakozási ajánlatot kalandoroktól, 30 napon belül pedig nem lehetsz ugyanannak a klánnak a tagja.

A klánok listája:

Álmodozók

Ezermesterek

Fosztogatók

Gondolkodók

Hajadonok

Hívők

Illuzionisták

Kufárok

Kuruzslók

Maffiózók

Nagy utazók

Technokraták

Tudósok

Versengők

Zöldfülűek

A klánképességek listája:

Aprólékos átvizsgálás

Automata

Az ismeretlen feltárása

Bölcs döntés

Bundagyanú

Csapda? Ugyan már!

Értékesíthető cicoma

Felfedezés öröme

Félretett áru

Gyümölcsöző részvétel

Hírhedtség

Humánerőforrás-menedzsment

Időparadoxon

Időzár? Nem probléma!

Inspiráló helyszín

Isteni segedelem

Kaszinósdi

Kezdők szerencséje

Kifizetődő jóság

Kincses rutin

Kitartó trenírozás

Klánkedvezmény

Konstrukcióbűbáj

Koppintás

Lehetőségek tárháza

Lopás

Manifesztálódó hit

Mindenhez értés

Művészlélek

Nyerő kisugárzás

Sötéthez szokott szem

Színtiszta matematika

Technológiai szint

Temérdek kincs

Térítő eszme

Zárfeltörés


További játékszabályok